Německo: Lužická jezera - Bärwalder See

Kvalita povrchu: 1
Délka okruhu: 25 km
Šířka stezky: 3,5 - 4 m

Okruh vede okolo jezera Bärwalder See ve východní části oblasti Lužických jezer. Cca polovina stezky vede lesem, druhá půle je pak obklopena písečnou a jinou krajinou. V parných dnech se můžete v tomto jezeru vykoupat, nicméně "čistota" vody nás od vodních radovánek odradila, ač jsou u jezera dvě velké pláže.

Aktuální akce s inline bruslením

• Momentálně nejsou volné termíny

Druhý okruh, který jsme stihli absolvovant v rámci víkendu v oblasti Lužických jezer, jsme směřovali k jezeru Bärwalder See, protože by se mělo jednat o nejdelší okruhu kolem jednoho jezera. Orkuh nás oproti předchozímu dni, kdy jsme si vyzkoušeli trasu v oblasti tří centrálních jezer, mile překvapil naprostou dokonalostí asfaltu ve stylu Flaeming-Skate. Menší problém jsme měli pouze s hledáním parkoviště a následné cesty od parkoviště k jezeru.

Parkovat se dá přímo u jezera hned na čtyřech místech, nicméně všechna tato parkoviště jsou placená, proto dost aut parkovalo již u prvního parkoviště, které je kousek od hlavní silnice a od kterého je to k jezeru cca 2 km. Zmíněné parkoviště se nachází za obcí Uhyst po levé straně. Najdte zde také ukazatel na Safari, podle kterého se můžete zorientovat. Doporučujeme tedy zaparkovat hned na tomto prvním parkovišti, od kterého se na bruslích vydáte dál po silnici. Zde dejte pozor, kudy pojedete dál k Safari a tedy i k jezeru. Dá se zde odbočit doleva nejprve na cyklostezku (po přejití cca 3 metru šotolinového pásu) nebo pak dále odbočit přímo na silnici. Z důvodu bezpečnosti doporučujeme jet po 2 metry široké cyklostezce, ač jsou v okolí Lužických jezer řidiči velice ohleduplní. První úsek cesty (tedy stezka vedoucí k jezeru) je trošku horší jak šířkou, tak prorostlými kořeny a napadanými větvičkami, šiškami atd. Na konci této stezky se Vám nabízí možnost buď odbočit doleva (podél výběhu Safari) nebo doprava. Stezka doprava vede k jezeru - tedy k našemu cíli. Dojedete tudy také na parkoviště přímo u jezera, které je placené.

U nástupu na trasu kolem jezera Vás uvítá hned první občerstvení a první pláž pro koupání chtivé. Směr trasy je asi na každém, my jsme zvolali opět trasu proti směru hodinových ručiček - vydali jsme se tedy doprava. Krásnou krajinu, která je v okolí jezera trochu hyzdí elektrárna Boxberg, na kterou vidíte téměř ze všech míst stezky. Na druhou stranu máte alespoň perfektní přehled, kde jste a jak dlouhou cestu máte přibližně před sebou :) První část vede z části po sluníčku, částečně lesem a dostanete se po ní k druhému parkovišti, u kterého je kemp a další občerstvení. Je tu poměrně rušno, protože se zde dá také sjet k jezernímu přístavu, takže doporučujeme jízdu trochu zpomalit. Dále nás čeká úsek k druhé pláži, který vede převážnou většinou lesem po krásně se klikatící stezce.

Po dojezdu k druhé (větší) pláži Vás čeká za zatáčkou další občerstvení a také dojezd ke třetímu parkovišti a pěší zóně. Na stezku se musíte napojit tak, že se dáte z levé části parkoviště a včas odbočíte doleva. V této části také natrefíte na unikátní projekt, který se jmenuje Ucho Evropy. Jde o obrovskou repliku lidského ucha, uvnitř které je amfiteátr. Cesta dál Vás zavede na chvíli z dohledu jezera, přejedete na ní také nepoužívané koleje a frčíte dál okolo kop písku. Před zatáčkou zpět k jižní části jezera Vás čeká nejprve výšlap kopečka, kde musíte zase trochu víc zabrat a dál poměrně prudký sjezd zakončený zatáčkou, kde doporučujeme přibrdit. Sjezd je značen předem, takže se nemusíte bát, že byste si ho včas nevšimli. Závěrečná část už Vás vede po dlouhé rovince až k nástupnímu místu u občerstvení.

Parkování

• za obcí Uhyst po odbočení k Safari
  • za obcí Uhyst po odbočení k Safari a dojezdu k jezeru 2 placená parkoviště
  • u kempu na nejjižnější části jezera
  • u jezera směrem od Boxbergu

Informace o hodnocení stezek

Inline bruslení a německé zákony

Okruh jsme zmapovali v září 2011.

luzicka-jezera-barwalder-see-01.jpg luzicka-jezera-barwalder-see-02.jpg luzicka-jezera-barwalder-see-03.jpg
 luzicka-jezera-barwalder-see-04.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-05.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-06.jpg
 luzicka-jezera-barwalder-see-07.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-08.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-09.jpg
 luzicka-jezera-barwalder-see-10.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-11.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-12.jpg
 luzicka-jezera-barwalder-see-13.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-14.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-15.jpg
 luzicka-jezera-barwalder-see-16.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-17.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-18.jpg
 luzicka-jezera-barwalder-see-19.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-20.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-21.jpg
 luzicka-jezera-barwalder-see-22.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-23.jpg  luzicka-jezera-barwalder-see-24.jpg

Víte že ...

Pořádáme kurzy bruslení už od jara roku 2008.

Naučili jsme bruslit více než 400 kurzistů.

Spolupracovali jsme s magistrátem hl. m. Prahy při tvorbě příručky pro bruslaře Praha sportovní.

U nás dostanete v ceně kurzu pro začátečníky metodické materiály.

Výuka probíhá na vyhrazených plochách mimo frekventované bruslařské stezky, takže nás nikdo neruší :)